Arbejdsmiljø og nærværende faglig ledelse
”Vi vil arbejde for, at en ny budgetmodel understøtter kerneopgaven og arbejdsmiljøet, og at der er sammenhæng mellem opgaver og ressourcer for ledelse og medarbejdere,” sagde formand for ledersektionens bestyrelse MariaLise Rømer blandt andet i sin beretning, da ledersektionen på almenområdet afholdt sin 2018-generalforsamling.
Tekst: Hedda Maj Jensen
Det er da også arbejdsmiljø og nærværende faglig ledelse af kerneopgaven, som bestyrelsen især vil arbejde med fremadrettet.
”Det er af afgørende betydning for ledere og medarbejdere og i sidste ende de unge og børnene, at der er tid til nærværende faglig ledelse, at der er kvalitet i løsningen af kerneopgaven, og at ledere og medarbejdere har et trygt, sikkert og sundt arbejdsmiljø,” sagde Kirsten Løth, som fremlagde bestyrelsens fremtidige arbejde.
KKFO-leder Michael Langkilde rejste desuden diskussionen om KKFO-lederes og pædagogers uklare roller i samarbejdet med skolerne.
Stor udskiftning
Der skulle ske en del udskiftning i bestyrelsen, da Pia Lund Bakke og Grethe Dehn havde valgt at træde tilbage fra bestyrelsen.
Formand, klyngeleder MariaLise Rømer, pædagogisk leder Kirsten Løth og klyngeleder Pia Bah, blev alle genvalgt. Kirsten Løth har dog efterfølgende trukket sig i forbindelse med, at hun er blevet valgt som fungerende formand for almenområdet i LFS frem til generalforsamlingen i september.
Nye i bestyrelsen er klyngeleder Helle Bak Andersen, pædagogisk leder Annika Bæk Vind og KKFO leder Michael Langkilde, hvor sidstnævnte gjorde bestyrelsen fagligt bredere, idet der nu er en repræsentant fra fritidsområdet.
HB medlem, pædagogisk leder Søren Lisberg, havde valgt at træde tilbage og i stedet blev pædagogisk leder Jens Andersen valgt. HB suppleant, klyngeleder Diana Wickberg Jensen, genopstillede og blev genvalgt.