Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Skole og fritidspædagogik
Folkeskolereformen og den nye pædagoguddannelse betyder nye opgaver, udfordringer og muligheder for pædagoger ud fra en anerkendelse af, at skolebørn har brug for pædagoger – både i skoletiden og efter skole.
Denne bog berører emner som livsduelighed, identitet og fælleskab og æstetiske læreprocessor. Bogen retter sig mod de pædagogstuderende, som gennem deres specialisering uddanner sig til og bidrager til udviklingen af skole- og fritidsområdet.
Af Mogens Sørensen (red.)
Akademisk Forlag
300 sider
Pris 399 kr.
Pædagogen som leder af børnegrupper og læringsmiljø
Denne bog ønsker at bidrage til at udvide pædagoger og pædagogstuderendes analytiske perspektiv, når de arbejder med børnegrupper i dagtilbud. Formålet er at give pædagogisk personale udvidede handlemuligheder i arbejdet med børnegrupper og deres læreprocessor. Bogen sætter fokus på det ledelsesansvar og den ledelsesrolle, pædagoger har i dagtilbuddets læringsmiljø.
Af Dina Dot Dalsgaard Andersen
Akademisk Forlag
144 sider
Pris 249 kr.
En overlevelsesguide for teenagere og unge med ADHD
Der sker en del i puberteten – også når man har ADHD. Denne guidebog er til familien med teenagere eller unge med ADHD, der gerne vil tage kontrol over sygdommen og skabe struktur i hverdagen, så ADHD’en ikke har hovedrollen.
Bogen hjælper på en overskuelig måde med at organisere skole, familie og arbejde og med at tage hånd om pligter og projekter. I bogen er der bl.a. tjeklister, faktabokse og en masse brugbare råd om, hvordan du organiserer din hverdag.