Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Bogomtaler
DrengeAkademiet
-Synlig læring i sprint
af Morten Dohrmann Hansen, Laust Lauridsen, Bent Kock Nielsen og Lisbet Nørgaard
DrengeAkademiet er en intensiv sommercamp for drenge, der af forskellige årsager har vanskeligheder i skolen og har mistet motivationen for at lære. I bogen beskriver holdet bag DrengeAkademiet deres metode, som gør det muligt for drengene på blot to uger at indarbejde nye vaner og indhente op til flere års fagligt efterslæb.
Bogen henvender sig til både fagpersoner og forældre.
Akademisk Forlag
192 sider. Kr. 299,-
Jura for pædagoger
Af Mary Stisen
Jura for pædagoger er skrevet til undervisningen på pædagoguddannelsen og til dem, der arbejder inden for det pædagogiske felt, enten med børn og unge eller med voksne med særlige behov. Bogen indeholder mange praktiske eksempler hentet fra den pædagogiske hverdag og behandler emner som forvaltningsret, tværprofessionelt samarbejde, servicelovens regler i forhold til børn og unge og voksne med særlige behov, dagtilbudsloven, erstatningsretlige regler for børn og unge og ansatte og dele af familieretten.
Hans Reitzels Forlag
189 sider. Kr. 225,-
Børn og seksualitet
En grundbog
Af Anna Louise Stevnhøj og Mimi Strange
Børn og seksualitet er den første danske bog, som gennemgår barnets seksuelle udvikling fra fødsel til pubertet. Den gennemgår barnets seksuelle udtryk og beskriver den forventelige adfærd og barnets egen forståelse af seksualiteten på de forskellige alderstrin. Bogen beskæftiger sig også indgående med børn med seksuelt bekymrende adfærd, og der findes desuden kapitler om børn, der er udsat for overgreb, om pornos indflydelse på børn og unge, samt om hvordan man kan gribe området an i dagtilbud og skoler.
Hans Reitzels Forlag
168 sider. Kr. 250,-
Er jeg god nok?
Om børn, perfektionisme og selvkritik. Psykologi for børn 4-8 år
Af Anne Vibeke Fleischer og Rikke Mølbak
Denne bog handler om Nora og Andreas, som begge er bange for at lave fejl. De kan heller ikke så godt lide at prøve noget nyt. Nogle gange bliver de forskrækkede og kede af det. Men de øver sig også i at gøre noget nyt eller i at turde lave fejl. Og så bliver de dygtigere. Sidst i bogen er der et efterord til de voksne, der vil prøve at forstå og hjælpe børn, der holder sig tilbage fra noget nyt og udfordrende. Serien PSYKOLOGI FOR BØRN kan være med til at lette samtalen mellem børn og voksne om emner, børn kan have svært ved at sætte ord på.
Dansk Psykologisk Forlag
56 sider. Kr. 199,00