Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Lederklummen
Ledere med følelser skaber bedre resultater, mener ledelsescoach Martin Mourier, der har udgivet Porten til det nye lederskab. Hans hovedpointe er, at fremtidens leder tager medarbejdernes følelser alvorligt og tænker i udviklende sociale relationer.
Gør kritik til noget positivt. Som leder skal du øve dig i at gøre kritik til noget positivt. Skaber du rum og plads til konstruktiv kritik, undgår du korridorsnak. Det er en af pointerne i den norske psykolog Guro Øiestads bog ”At give og tage imod kritik”. Måske ikke lige breaking news...?
Grænser. Det moderne arbejdsliv betegnes ofte som ”grænseløst”. Hvor, hvornår, hvordan og hvorfor arbejdet skal udføres er ikke længere så entydigt som i industrisamfundets æra. Her har lederne fået en ny vigtig opgave: At hjælpe medarbejderne med at sætte de nødvendige grænser. Ny, gratis publikation giver gode råd til hvordan. Du kan hente publikationen her http://www.ftf.dk/?RDCT=804cedb7c1d4d791040f