Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Nyt fra PLS
Ny ledelse og fokus praktikken
I starten af april var 60 pædagogstuderende fra hele landet samlet i Odense til årsmøde i PLS. Det var en weekend med spændende debatter, faglige workshops og kampvalg til organisationens ledelse.
Sidste punkt på programmet var valg af ny ledelse – og der var kampvalg til alle poster.
Resultatet blev, at PLS har fået to nye faglige sekretærer i Katrine Aagaard og Nina Christensen. Kim Simonsen blev genvalgt og fortsætter som faglig sekretær. Også til forretningsudvalget var der kampvalg. Her blev Kira Angelbo, Mie Bruzelius, Camilla Vang Jørgensen og Nickolai Dunn valgt. De faglige sekretærer og forretningsudvalget er nu klar til at tage arbejdshandskerne på og indfri målsætningerne, der blev besluttet på årsmødet.
Den ny uddannelse og gode praktik
På mødet blev det blandt andet besluttet, at der i det kommende år skal arbejdes med den nye pædagoguddannelse. De aktive i PLS skal have den nødvendige viden om den nye reform, så de kan vejlede og rådgive deres medstuderende i, hvilken fremtid der venter dem på studiet.
Debat om praktikken fyldte også en del på årsmødet. Der var konsensus om, at praktikforløbene danner rammen for kobling mellem teori og praksis i uddannelsen og derfor er et godt praktikforløb en vigtig del af uddannelsen. Som et resultat af den debat, vil PLS i det kommende år sætte fokus på det gode praktikforløb. Omdrejningspunktet bliver de positive historier om, hvad der er med til at udvikle de studerende fagligt og personligt. Målet er at skabe et klart billede af, hvad det er for elementer, der skaber en god, meningsfuld og lærerig praktik.
Årsmødet blev afsluttet med stående klapsalver til de to afgående faglige sekretærer Michala Toftager Bovien og Martin Alexandersen, der begge stopper efter to år på posten.
Læs flere nyheder fra PLS på pls.dk
Rosenvængets Alle 16, 3. sal,
2100 København Ø
Mail: pls@pls.dk
Telefon: 3546 5880
Telefontid: Mandag, tirsdag og torsdag: 10.00 til 15.00