Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Bøger:
Pædagogiskpsykologisk praksis – mellem psykometri, konsultation og inklusion
Af Thomas Szulevicz og Lene Tanggaard
I bogen argumenteres det for, at det afgørende for godt psykologarbejde handler om, at kunne gøre en forskel i konkrete situationer uafhængigt af metode.
Bogen beskriver og analsyerer det aktuelle grundlag for pædagogisk-psykologisk praksis.
Der trækkes tråde gennem de udviklinger og bevægelser, der har været på feltet gennem de senere år.
Hans Reitzel Forlag
250 sider
Pris 300 kr.
Læring, dannelse og udvikling – kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole
Af Dion Sommer og Jacob Klitmøller
Jacob Klitmøller, adjunkt ved Psykologisk Institut ved Aarhus Universitet, og Dion Sommer, professor ved Psykologisk Institut ved Aarhus Universitet, diskuterer i denne bog børn og deres tid i institution og skole. Der bliver taget emner op som læring, dannelse og udvikling i forhold til børn i et samfundsmæssigt perspektiv.
I tak med at der sker forandringer i samfundet, så ændres kravene til børnene også. Denne bog er relevant læsning for pædagoger og lærere samt studerende på området.
Hans Reitzel Forlag
339 sider
Pris 400 kr.
Ressourcer i teori og praksis – en brugsbog for pædagoger
Af Tom Ritchie (red.)
Denne bog samler og formidler viden og erfaringer fra udvalgte teorier inden for ressourcetænkning.
At arbejde med ressourcer i pædagogisk praksis handler om, at under sit arbejde aktivt leder efter individuelle styrker, og sørge for at understøtte og bygge videre på disse.
Bogen henvender sig til pædagoger, pædagogstudeende, daginstitutionsledere og andre der har interesse i pædagogisk praksis. Bogen kan bidrage til praksisudvikling og konret problemløsning i hverdagen med det pædagogiske arbejde.
Billesø & Baltzer
234 sider
Pris 278 kr.